Aside from the 4 main attributes of Strength, Constitution, Intelligence, and Dexterity there are sub stats that also affect a lot of components in the game. Each are explained below:
- Atk (Attack Damage)
* ATK stands for Attack and gives an indication of how much damage you will do when you hit something physically.
* The visible components of the ATK score are your Strength plus the Atk damage of the weapon you are using together with the options from your armors and accessories.
- MAtk (Magic Attack Damage)
* MATK stands for Magic Attack and gives an indication of how much damage a spell will do
when cast.
* Any time you use a magical attack, a random number between the Min Matk and Max Matk
is generated and that number is used as the attack power (base damage) of every hit in
that spell.
- Hit
* Hit refers to your ability to hit a target. It is the opposite of Evasion. Hit rate can be increased
by acquiring a Sephira Skill (Concentration).
- Critical
* Critical is your chance of striking a critical blow against a target.
* Each point of Critical increases your ability to cause a critical by 1%.
* Criticals are checked for after seeing if your Hit overcomes the targets Flee.
So you cannot actually land a Critical if you have no chance of hitting at all.
* A Critical hit always hits for maximum damage.
* You can tell a Critical has landed when you see the big yellow bold number.
* Critical rate of hunters increases as their DEX increases.
- Def
* Def means Defense and refers to your ability to reduce damage inflicted on you.
* The left-hand part of DEF is derived only from items of Armor (including any pluses on them).
* The right-hand part of DEF is derived from items of Armor (including any pluses on them) plus
all the buffs that increases or decreases DEF.
- RESIST
* RESIST means elemental resistance and refers to your ability to reduce magical damage
inflicted on you.
* The rate of RESIST is derived from items of Armor (only the Resistance options) and reduces
damage by a percentage.
- Evasion
* Evasion is a measurement of your ability to dodge attacks made on you.
* Evasion increases as your DEX increases.
- ASPD
* ASPD stands for Attack Speed and is a measurement of your ability to swing fast.
* ASPD is improved by your the (ASPD option) of the weapon/s you are wielding, accessories
and your DEX.
- HP
* HP stands for Hit Points or Health Points and is a measurement of how long you can sustain
damage before your character dies.
* HP is improved by your Base Level by an amount depending on your class. It is also improved
by your CON.
* Items that give HP bonuses (except earings by percentage) give an HP Addition of the same size.
- HP Recovery
* HP recovery is the rate at which a character recovers HP.
* You recover HP every 8 consecutive seconds.
- MP
* MP stands for Mana Points and is a measurement of how many skills and spells you can use
before your abilities are exhausted.
* MP is improved by your Base Level by an amount depending on your class. It is also improved
by your INT.
- MP Recovery
* MP Recovery is the rate at which a character recovers SP.
* You recover SP every 8 seconds while standing and/or walking.
Oprócz 4 głównych atrybutów siły, Konstytucji, Inteligencja, Zręczność i sub są statystyki, które również wpływa wiele elementów w grze. Każdy wyjaśnione są poniżej:
- Atk (Obrażenia Attack)ATK * oznacza Attack i wskazuje, jak wiele szkody zrobisz gdy trafisz coś fizycznie.* Widoczne elementy na wynik ATK są twoją siłą plus szkody Atk broni używasz razem z opcjami od zbroi i akcesoriów.
- MAtk (Magic Damage Attack)MATK * symbolizuje Magic Attack i wskazuje, jak wiele szkód czar zrobi
przy obsadzie.* Przy każdym użyciu magicznego ataku, liczbę losową Min i Max MAtk MAtk
jest generowany i że numer jest używany jako siłę ataku (baza szkód) hit w każdej
że zaklęcia.
- Hit* Wyniki oznacza zdolność do trafienia cel. Jest przeciwieństwem Evasion. Hit stawka może zostać podwyższona
poprzez nabycie Sephira Skill (KL).
- Krytyczny* Critical to szansę znalezienia krytyczny cios cel.* Każdy punkt krytyczny zwiększa zdolność do wywoływania krytyczne o 1%.* Criticals są sprawdzane po obejrzeniu jeśli Hit pokonuje cele uciekać.
Więc nie można rzeczywiście ziemi krytyczne, jeśli nie masz szans na trafienie w ogóle.* Critical hit zawsze hity na maksymalnych obrażeń.* Można powiedzieć, Critical wylądował po pojawieniu się duży żółty wytłuszczonym numerem.* Critical myśliwych zwiększa szybkość ich wzrostu DEX.
- Def* Def oznacza Obrony i odnosi się do możliwości ograniczenia zadane Ci obrażenia.* W części lewej DEF pochodzi tylko z pozycji Armor (w tym plusy na nich).* Część prawej DEF pochodzi z elementów pancerza (w tym wszelkie plusy na nich) plus
wszystkie buffy które zwiększa lub zmniejsza DEF.
- RESISTRESIST * oznacza elementarnej odporności i odnosi się do możliwości ograniczenia magicznych obrażeń
winy na siebie.* Stopa RESIST pochodzi z pozycji Armor (tylko opcje Resistance) i zmniejsza
uszkodzenia w procentach.
- Evasion* Evasion jest miarą zdolność do uników zrobiła na panu.* Zwiększa Evasion jak zwiększa DEX.
- ASPD* ASPD oznacza szybkość ataku i jest miarą zdolność do swing szybko.* ASPD poprawia swoje (opcja ASPD) broni / s jesteś władania, akcesoria
a DEX.
- HP* HP oznacza Hit Points lub punkty życia i jest miarą tego, jak długo można utrzymać
szkody przed swoją postać umiera.* HP poprawia swoją Base Level o kwotę w zależności od klasy. Jest to także poprawić
przez CON.* Elementy, które dają bonusy HP (z wyjątkiem kolczyki w procentach) wydaje Dodatek HP z tej samej wielkości.
- HP Recovery* HP zwrotu jest tempo, w jakim charakterze odzyskuje HP.* Można odzyskać HP co 8 kolejnych sekund.
- MP* MP oznacza punktów many i jest miarą tego, jak wiele umiejętności i czarów można użyć
przed zdolności są wyczerpane.* MP poprawia swoją Base Level o kwotę w zależności od klasy. Jest to także poprawić
przez INT.
- MP Recovery* MP Recovery jest tempo, w jakim charakterze odzyskuje SP.* Można odzyskać SP co 8 sekund na stojąco i / lub pieszo.